Saját UTAd.blogૐ

Spirituális szemléletű blog az útonjáróknak, érdeklődő útkeresőknek és mindazok- nak, akiket megérint a szabad szemmel nem látható valóság. ૐ 2008 októberétől átköltöztünk a saját utad.hu weboldalra!

új postok ezentúl itt:

a SAJATUTAD.HU weboldalon.
Azért nézgelődni, olvazsgatni itt is lehet nyugodtan, sőt! Ja- vasolt! ;o) ૐ

Friss topikok

  • Zsókaanya: Kedves ZéZé! Lassan tíz éve írtad le a történetedet, de a mai napig érvényes Neked és annak aki bá... (2017.11.02. 11:10) Második találkozás
  • ZKZ: ...sajnos... pedig nagyon eveznék újra!!! (2015.05.25. 12:55) Tanmedence
  • R.Delecroa: Nekem volt pár malám. Én magam a legjobb barátomnak aki azóta is szintre testvérem adtam első malá... (2010.01.18. 23:38) Mala
  • Gezemice: @zollendroller: Köszönöm a válaszokat! :) (Egyébként nincs előítéletem a Szigettel szemben, sőt..... (2009.08.24. 07:37) Tarot labirintus
  • Utcamacska: Hogy a mákban köll megmérni egy festmény tudat szintjét? Ez valami nagyon "lecsó" dolog hallod-e! ... (2009.08.01. 09:16) Selyemfestmények, mandalák

Hirdetés

gyakran előforduló cumók

Címkefelhő

2008.09.24. 20:51 zollendroller

Debrecenbe kéne menni...

... Hogy is van tovább? megtudhatod itt! :o)

Egy kicsit beavatlak a kulisszák mögötti térbe, oké? Szóval ez az egész blogozás, meg most már a rendes weboldal is, hogy elkészült, illetve beindult, ez mind egy online marketing tanfolyam következménye. Most már hivatalosan is megnyílt, látogatható a Saját utad weboldal!! A suta bloghoz hasonlóan a "rendes" Saját utadon is megszokott igazán ütős tartalmak lesznek ott is, sza ahogy ide is, oda is érdemes jönni! :o)

A Debrecenieket a szívembe zártam. Hogy miért, arról a saját utad.hun lehet olvasni. Hun? A saját utad.hun!

16 komment

Címkék: debrecen nagytemplom saját utad


A bejegyzés trackback címe:

https://sajatutad.blog.hu/api/trackback/id/tr33680044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pirimidin 2008.09.25. 13:56:31

a honlapon nem igen lehet hozzászólni, Zolcsi.
amúgy a debreceniek kis betű.
ennyire ne újíts!

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.09.25. 15:48:54

Jó, hogy említed! Erre már rég kitaláltam a nyelvújítást. Majd egyszer megsúgom Neked. A Debreceniek nem nemecsekek, Őket, ha már így felmagasztaltam, nem fogom ledegradálni, csak azért, mert ez a "szabály"!!

Az egész magyar nyelv ilyen. Az angol ember English man, de a magyar ember magyar ember. De a magyar ember Angolul Hungarian man, magyarul miért kisbetű?? Magyarban a te-t néha Te-nek írjuk, ha tiszteletünket szeretnénk kifejezni az illető iránt, angolban ez nem divat (die what?), sőt, ott a you-t kicsivel írják, az I-t viszont mindig naggyal. Beképzeltek? Önhittek? Aligha. Csupán tisztában vannak azzal, hogy ki a legfontosabb az életben.

Nem akarok ebből következteté-shake-et levonni, de azért érdemes megnézni, melyik nép van inkább rendben magával.

És ez csak nyelvészet. Lenyeljük a vészt, pontosabban a vészet!

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.09.25. 16:15:00

A honlap szépen alakul: bár valamiért nem tudtam regisztrálni magam, hogy hozzászólást generáljak.

Örülök, hogy ilyen jó viszonyban vagy az itteniekkel, Zoli!
Az összes Debreceni nevében köszönöm :)

Garo 2008.09.25. 17:10:56

Nekem is bántja a szememet a "Debreceni".
Az "i" képző a főnévből alakít melléknevet, ezért kell a kisbetű. (nem kioktatásnak szánom)
Amúgy a magyar nyelv meglehetősen konzervatív, nem igazán rugalmas, de vannak szabályok, amiken ne alakítsunk.

Amit Te említesz Zoli, az már erősen pszicholingvisztika :), de érdekes téma, beszéljünk róla!
Tény, hogy a magyar ember kishitű, depresszióra hajlamos (pláne ilyen időben), és ez megjelenik a Himnuszunkban is, de nem kellene egy egész nyelvtörténet alakulását erre alapozni..
Az is igaz, hogy a legszebb versek a legnagyobb fájdalomban íród(t)nak..
Azt is elismerem, hogy minket tartanak a legpesszimistább nemzetnek, dehát ez a történelmünkből adódik szerintem, és nem a nyelvünkből.
Remélem, nem ez a negatív hozzáállás lesz az országunk "saját útja".Ehhez viszont tennünk is kell!!

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.09.25. 17:13:50

Áháá! :o) Most már értem! Gondolhattam volna! Te vagy az a szorgos közönségem, aki lepipálja az egész világot! Így már érthető. Azonban onnén, ahol Gabi lakik, onnan egy darab letöltést se ír, holott ő tuti nézi, hiszen szokott kommentelni is.

A fórumnál ki van pipálva, hogy olyan is hozzászólhat, aki nincs belépve. Nem tudom, mi lehet a gondja.

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.09.25. 17:25:18

Minden összefügg mindennel - de erről ne nyissunk vitát!
Más: Te honnén netezel Gabi?? Mert Téged valahogy egyáltalán nem jelöl a statisztika. Pirimidint se, hacsak nem pesti a suta blog kötözködője! Akkor meg mit szidta a várost?? Na minnyá kap egyet!

pirimidin 2008.09.25. 17:40:01

nem vagyok pesti, hál'istennek!
Nyíregyháza!
nyíregyházi vagyok:)
a you nem mindig kicsi, Zoli:)
Hungarian? na ezt nem tudtam, még jó, hogy nyelvvizsgán nem derült ki...

pirimidin 2008.09.25. 17:41:29

Hurkániáról szép sztereotípiákat írtál, ez tetszik, csak a Piac utca hiányzik:)

Garo 2008.09.25. 17:48:49

Statisztikán kívülre száműztek?! :( Ne már!
Még mindig a székhelyemről netezek, és kommentelek Neked, Zoli!
Utólag belegondolva lehet abban valami, hogy a történelem negatív történései befolyásolják a szókészletet.. Úgyhogy ennyiben javítom magam. :)

Suta blog?! Nem tetszik ez a pesszimista hozzáállás..! Mert igenis jó, és tartalmas..

pirimidin 2008.09.25. 17:51:20

erről tényleg vitázhatunk...
melyik nép van rendben magával, aki a saját nyelvét használja, vagy aki folyamatosan veszi át az angol kifejezéseket?
shake-eket, ugyebár.
na?

Garo 2008.09.25. 18:17:32

Előkotortam a főiskolai nyelvészeti könyveimet; az idegen szavakról ezt írja A magyar nyelv könyve: "Az idegen szavak mai megítélésében a szükségesség és a hasznosság elveit tartjuk szem előtt. Amikor hadakozunk ellene, ezt sem soviniszta gőgből, az idegen iránti gyűlöletből tesszük, hanem azért, mert zavarja a megértést, mert jó magyar szót szorít ki, mert esztétikailag kifogásolható, mert nem illik bele nyelvünk rendszerébe."

Ugyanakkor vannak olyan angol erdetű szavak, amiket muszáj beépíteni a magyar szókészletbe, csak meg kell találni az arányt..
Mi lenne, ha az üzletben multimédiás adathordozót kérnénk, és nem egy "sima" CD-t..
Most ez a példa jutott eszembe, de azért lehetne még sorolni.
Az, hogy a magyar ember mért tart ott, ahol, ennél mélyebben gyökerezik, szerintem a történelemben.. Nemigen tudunk kilépni a saját árnyékunkból.

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.09.25. 20:23:19

Na, most jól megkaptad a Magadét, Pirimidin!! (nézd csak a következő posztot!)

Gabi! A Suta szerintem kedves, egyáltalán nem pesszimista, dát kinek mi jömbe róla a fejibe, ugye, Pirimidin? Egyébkéntis azért lett Suta blog, mert ez a Suta, mert S(ajt)uta(d). Tát ez is egy olyasféle remekbe sikerült nyelvi lelemény, amit Pirimidin úgy imád.

Egyébként, Pirimidin, Nyíregyháza szeptember 10 óta 3-szor nézte meg a sutát, mit szósz Te ehhez?

pirimidin 2008.09.25. 20:32:24

valami nem ok, én többször néztem.

Garo 2008.09.25. 21:48:38

Jól van na, köszi a magyarázatot, már leesett. :)
Én még mindig körön kívüli vagyok? Szomorú leszek.. :(

Pimander · http://pimander.blog.hu 2008.09.26. 09:16:04

Szia Zollendroller! Már ha megszólíttattunk, itt vagyok például én egy "titokban figyelő" debreceni olvasód. Nem mondom, hogy minden nap, de rendszeresen be szoktam nézni hozzád, sok sikert az új honlapodhoz is!

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.09.26. 10:51:42

Üdvözöllek, Pimander! Éljen Debrecen! megnéztem az oldaladat, nagyon tetszik, ajánlom mindenkinek!
süti beállítások módosítása