Saját UTAd.blogૐ

Spirituális szemléletű blog az útonjáróknak, érdeklődő útkeresőknek és mindazok- nak, akiket megérint a szabad szemmel nem látható valóság. ૐ 2008 októberétől átköltöztünk a saját utad.hu weboldalra!

új postok ezentúl itt:

a SAJATUTAD.HU weboldalon.
Azért nézgelődni, olvazsgatni itt is lehet nyugodtan, sőt! Ja- vasolt! ;o) ૐ

Friss topikok

  • Zsókaanya: Kedves ZéZé! Lassan tíz éve írtad le a történetedet, de a mai napig érvényes Neked és annak aki bá... (2017.11.02. 11:10) Második találkozás
  • ZKZ: ...sajnos... pedig nagyon eveznék újra!!! (2015.05.25. 12:55) Tanmedence
  • R.Delecroa: Nekem volt pár malám. Én magam a legjobb barátomnak aki azóta is szintre testvérem adtam első malá... (2010.01.18. 23:38) Mala
  • Gezemice: @zollendroller: Köszönöm a válaszokat! :) (Egyébként nincs előítéletem a Szigettel szemben, sőt..... (2009.08.24. 07:37) Tarot labirintus
  • Utcamacska: Hogy a mákban köll megmérni egy festmény tudat szintjét? Ez valami nagyon "lecsó" dolog hallod-e! ... (2009.08.01. 09:16) Selyemfestmények, mandalák

Hirdetés

gyakran előforduló cumók

Címkefelhő

2008.08.02. 23:09 zollendroller

Baromi cikkancs önvallomás

Nakérem!

Rettentő cikkancs önvallomásra kényszerülök 38 éves vén fejemre!!! Az sem enyhíti szégyenem szintjét, hogy bizonyosan tudom, hogy a következőkben leírt alulműveltséggel valószínűleg nem vagyok egyedül.

Utóbbi cikkemben ejtettem szót Canberráról. Bevallom őszintén, előtte, vagyis 2008 július 30 előtt életemben még csak nem is hallottam e városról! Aki már tudja, mért röstelkedem emiatt, kérem, ne gondoljon most nagyon csúnyákat rólam, pls!

Aki viszont még most se fogja kiakadásom tárgyát, annak javaslom, hogy hozzám hasonlatosan húzza be fülét-farkát: Canberra ugyanis Ausztrália fővárosa! Nem Sydney, hanem bizony Canberra.

Most már tudom (mert megnéztem), hogy ez a (fő!)város  viszonylag közel van Sydney-hez, tehát Beának nem kell átszelnie a kontinenst, csupán egy nyúl-ugrásnyit kell utaznia... bár ehhez szerintem Neki is lesz hozzáfűznivalója.

 vissza a főoldalra...

28 komment

Címkék: ausztrália szégyen önvallomás sydney canberra tudatszint


A bejegyzés trackback címe:

https://sajatutad.blog.hu/api/trackback/id/tr23597910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.03. 19:45:21

Ezt csak úgy ide:
“Aki tud és tudja, hogy tud, attól óvakodjatok!
Aki nem tud és tudja, hogy nem tud, az okos, azt tanítsátok!
Aki tud és nem tudja, hogy tud, az bölcs, attól tanuljatok!
Aki nem tud és nem tudja, hogy nem tud, az hülye, azt hagyjátok!"

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2008.08.03. 20:11:48

Szia Zoli!
Ezt lenyúltam, köszi!:)

2008.08.03. 20:47:20

Hát tényleg elég ciki...
de vannak ezzel így sokan, sőt tegnap tapasztaltam, hogy sokan még Mo. szomszédaival sincsenek tisztában. Beszéltem Szerbiáról, fogalmuk sem volt, hogy szomszédunk...

Torkos Marcsi 2008.08.03. 22:32:45

Szia Zoli!
Az első szöveg, amit ide a kommentbe írtál én is ismerem. Nemrég egy kulcsmásoló műhelyke faláról írtam le! :-)
Egyébként én sem tudtam, hogy mi Ausztrália fővárosa.....
A lányomék két napja érkeztek Sydney-be és meggyöződésem volt, hogy egyben a fővárosba is.
No ez van velem is....

HGyöngyi · http://ladyuser.blog.hu 2008.08.04. 10:43:13

Az idézet szárnyra kelt. :)
(Zoli érti :))) )

Sajnos sokan Magyarország megyéit sem tudják felsorolni. Ehhez képest Kenguruföld fővárosának tévesztése semmiség.
Egyébként is, a probléma sosem a hibázással van, hanem azzal, ha nem tudjuk kimondani: "Bocs, tévedtem. bejövök mégegyszer jó? :)))"

"Játszani is enged" helyett szabadon: tévedni is engedd, szép, komoly fiadat! (J.A.)

pirimidin 2008.08.04. 20:46:40

Sajnos ez így van. De legalább írna helyesen...

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.05. 10:33:54

Pirimidin, mi a Te bajod örökké? (én sejtem, de nem írom le, mert arra is kapnék Tőled szépeket.

pirimidin 2008.08.06. 11:58:35

tudod Te, hogy a nyelvújításod a bajom.
egyébként meg csak segíteni szeretnék Neked, hidd el.
nem gondolom, hogy a célpiacod (mert gondolom van olyan, ha végigcsináltad a piackutatást) a tizenéves plázajáró, msn-en, stb-n lógó korosztály.
értesz, ugye?
és ez a segíteni akarás csak erősebb, mióta láttalak Ági videóján.
szóval értesz, ugye?

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.06. 12:40:00

Mér?? Mit láttál Ági videóján???

pirimidin 2008.08.06. 16:08:41

Téged.
látom, nem értesz.
azért én szorítok Neked, Zoli!

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.06. 18:05:29

Mit láttál rajtam? Talán ki volt gombolódva a sliccem? Hát igen, sajnos kihíztam a gatyáimat. Dát evva.

a nyelvújítást is félreérted, de majd megbeszéljük.

pirimidin 2008.08.06. 18:07:04

evva. ezen mit értek félre?

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.06. 18:15:50

Nát emmá sok! eszrinted mind csak (hogy is mondtad?) "plázaduma"? meszrintem ezazémá...

Többek közt erről készülök könyvet írni, de most akkor elmondod, hogy tulajdonképpen mi a bajod ezzel?? és főleg, hogy mi az eget láttál a videón??

Garo 2008.08.06. 19:51:13

Bocsi, hogy beleszólok, de ne essetek már egymás torkának!!

Jó lenne, ha mindenkinek meglenne a saját, csak őrá jellemző stílusa, ami alapján be lehet azonosítani, hogy "igen, ez ő"..
Zoli, Neked ez megvan! :)
Egyébként pedig nem lehet úgy élni, hogy mindig mindenkinek a kedvére tegyünk.
Nekem sem célom ez; nyelvújítás ide vagy oda, nagyon jókat kommenteltünk együtt, igaz, Zoli? (és még fogunk is :))

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.06. 20:48:58

Oké, nademost Pirimidin, nyilván arra célzol, amit én is láttam a videón, hogy úgy nézek ki, mint aki benéz. Ugye? Na ezért nem veszek én webkamerát, mert ...hácca Te is láttad! :o)

Mi az eget csináljak? Ilyen vagyok és kész. Ne félj, mindenkiből ezt a lesajnáló "együttérző" hozzá(m)állást váltom ki. Ebből van tökre elegem. De ugye én vagyok a háládatlan, ha ilyeneket mondok.

Elbújdokolhatnék, dát extrovertált vagyok, mindálat, imádok írni, magamutogatás a lételemem. Vambennem egy McFelelési kényszer, meg egy jó adag infantilizmus, aminek a mixéből kijön valami, ami most vagy bejön az embereknek, vagy nem, deszrintem azzal, hogy tudatosan háttérbe szorítom az egyébként bazira bennem lévő nyelvújítási törekvésemet, azzal nem lennék egy fikarcnyiccsem jobb a "célközönségemhez", már amennyiben nekem van ilyen.

Pirimidin, Neked borzasztóan örülök, mert végre valaki, aki őszintén ki meri mondani előttem, ami nem tetszik neki! Ne hagyd Magad meggyőzni: maradj Elen Lábas!

A nyelvújítást a legkomolyabban gondolom. Akkor is komolyan gondoltam, amikor még internet se volt Magyarországon, nemhogy msn, vagy pláza. Nyilván azért degradálsz erre a szintre, mert a fiatalok merik egyedül a nyelvet képlékeny anyagnak tekinteni és nem ragaszkodnak Kazinczyhoz, meg a helyesírás szabályaihoz. A szabályok azért vannak, hogy megszegjük őket, és ezt (kivételesen!) nem is én találtam ki.

pirimidin 2008.08.07. 04:48:22

Maradjunk annyiban, tényleg segítő szándékkal vagyok, akár hiszed, akár nem.
Kazinczyról: olyan kevés dolog van, ami megmaradt magyarnak - és nem akarok magyarságtudatba, néprajzba, stb. belemenni - legalább a nyelvünk jó lenne, ha megmaradna, legalább a mai szinten. pl a fikarcnyiccsem szó hosszabb, mit a nyelvtanilag helyes változat, de rettenetesen csúnya. ez lenne a jövő? írjunk kiejtés szerint?
Vambennem úgyszintén.
ez nálam nem nyelvújításnak, hanem egyszerűsítésnek tűnik, de mondhatnám primitivizálásnak is.
McFelelés?
Szomorú vagyok, így korán reggel...

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.07. 08:57:32

Köszönöm a segítő szándékot! Hiszen "a szándék a fontos!" Elhiszem.

Mindenki a saját igazságát tartja üdvözítőnek. Te is..., de én is. A nyelvújítást nem kell követni. Én csak játszom. próbálgatom, mit lehet. És ha van rá módom, hát élesben!
"Primitivizálás" - ez remek szaxó! ;o) Köcce!!

Ne búslakodj Pirimidin! Inkább légy vidám, örvendezz! Szentem se ke mindennek "McFelelni"..., dazé továbbra is vár-rom az észrevételeidet!

Cya: zollendroller

Garo 2008.08.07. 09:15:47

Időről időre kell a nyelvújítás, hiszen folyamatosan jönnek be az angol, francia jövevényszavak. (amit magyarítva kiejtés szerint írunk le)
Szerintem haladni kell a korral.
Persze nekem se tetszik minden újítás, gondolok itt a "ceizlek, naon" típusú szavakra.
Egyébként meg minden nyelvezetnek megvan a maga helye; más a szókészletünk egy üzleti tárgyaláson, és más a barátaink körében. És ez így van jól.

Dér Csilla · http://lakberblogger.blog.hu/ 2008.08.07. 09:18:30

Zoli,
nyelvhasználatilag egyetértünk: mindenki azt csinál a nyelvvel, ami jólesik neki. Aki nem hiszi, járjon utána és olvasson Nádasdy Ádámot például.
Remek a blogod, fogom tovább olvasni. Amúgy tök jó, hogy megtudtam, mi Ausztrália fővárosa. :-)

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.07. 11:01:43

Igazi megtiszteltetés egy nyelvésztől ilyet hallani, hogy még ő se tudta, hogy mi Ausztrália fővárosa!

Tegnap nehezen aludtam el, mert a fejemben a következő mondat motoszkált: Egy rovott múltú ír bíró íronnal írta rovásírással, hogy
egy síró irokéz rovátkákat rótt rá Ráró nevű lovára.

Garo 2008.08.07. 13:16:44

Nekem francia nyelven van egypár ilyen nyelvtörőm, szakbarbárként.
A fönti szöveg "r" hangjai után könnyebb lesz kimondani franciául! :)

Torkos Marcsi · http://tdkz6n 2008.08.16. 15:12:26

Sziasztok!
Teljesen jó, sőt szuper Zoli nyelvújítása!
Csak így tovább! Én naooon élvézem, és kérem ettől senki se akarjon megfosztani!
Köszönöm!

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.21. 17:57:03

A nyelvújítás lételemem. A nyelv megőrzése úgyszintén. De nem vagyok a röghözkötött-shake embere sem. Ha kíváncsi vagy rá, én kifejezett örömömet lelem ebben az autodidakta, minden szagértelmet nélkülöző nyelvészkedésben függetlenül attól, hogy erről ki mit gondol. Ugyanis azt érzem, hogy majd ebből születni fog valamikor valahogy valami. Émmá naon vár-rom!

pirimidin 2008.08.22. 15:12:37

a nyelv megőrzése hogy fér bele ebbe a képbe?
csak hogy hasítsalak, Zolika:)

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.08.22. 16:44:59

"hasítsalak" - ez meg miféle új Pirimidin-gyártotta nyelvújítás?? De akármi is, örülök, hogy Te is játszol a nyelvvel, mintsem a helyesírási tanácsadó szótárral takarózol, mint palásttal.

A szigeten eléggé kidöglöttem, így hétfőig vidéken ejtőzöm. De akkor újból szívesen kiásom Veled a csatabárdot!!!

pirimidin 2008.08.22. 17:39:56

"Minden megnyilvánulásod élesen belémhasít"

Te írtad, Zolikám!

Torkos Marcsi · http://tdkz6n 2008.08.23. 12:41:33

Én már kezdem megszeretni Pirimidint.....!!!! Újjjééééé!!!!!
Naon cuki, hát még ha mással is tud foglalkozni!
Mindenesetre én teret adok neki, hátha egyszer valami klassz megosztását is olvasom.
Szép hétvégét!

KVzoo 2008.11.14. 06:17:05

Nem tudom,hogy kerult elo ez a post,de nagyon vicces volt olvasni a hozzaszolasokat..:)
Kifejezetten jokat derulok a megosztasokon.. Mindennek akkora jelentoseget tulajdonitani..hat nemtom..
nekem teccik a stilusod ahogy a blogodat irod!
Ecceruen nem muszaj olvasni...sot semmit sem muszaj..:)...de ez mar masik post
(Atterek a rovasirasra....)
Bocs az ekezetekert,mielott...hmmm
Kellemes hetveget mindenkinek!
süti beállítások módosítása