Saját UTAd.blogૐ

Spirituális szemléletű blog az útonjáróknak, érdeklődő útkeresőknek és mindazok- nak, akiket megérint a szabad szemmel nem látható valóság. ૐ 2008 októberétől átköltöztünk a saját utad.hu weboldalra!

új postok ezentúl itt:

a SAJATUTAD.HU weboldalon.
Azért nézgelődni, olvazsgatni itt is lehet nyugodtan, sőt! Ja- vasolt! ;o) ૐ

Friss topikok

  • Zsókaanya: Kedves ZéZé! Lassan tíz éve írtad le a történetedet, de a mai napig érvényes Neked és annak aki bá... (2017.11.02. 11:10) Második találkozás
  • ZKZ: ...sajnos... pedig nagyon eveznék újra!!! (2015.05.25. 12:55) Tanmedence
  • R.Delecroa: Nekem volt pár malám. Én magam a legjobb barátomnak aki azóta is szintre testvérem adtam első malá... (2010.01.18. 23:38) Mala
  • Gezemice: @zollendroller: Köszönöm a válaszokat! :) (Egyébként nincs előítéletem a Szigettel szemben, sőt..... (2009.08.24. 07:37) Tarot labirintus
  • Utcamacska: Hogy a mákban köll megmérni egy festmény tudat szintjét? Ez valami nagyon "lecsó" dolog hallod-e! ... (2009.08.01. 09:16) Selyemfestmények, mandalák

Hirdetés

gyakran előforduló cumók

Címkefelhő

2008.10.01. 04:18 zollendroller

jóga+tanítás+tarot+mantra=Szangha

A Szanghára 3 évvel ezelőtt mentem el először, miután a Sóterban megnéztem Kelemen Móni egy előadását. Az volt a címe: NŐKRŐL FÉRFIAKNAK. Az előadót nem ismertem, de a címéből ítélve ráéreztem, hogy ez tuti nekem szól. Csodálkoztam, hogy főleg nők, lányok ültek a székeken. Móni stílusa lenyűgözött teljesen, s kiderült, ez a sok lány (meg az a néhány fiú) egy csoport, akik mind Mónihoz járnak jógázni. Már a következő kedden én is jógáztam, s ennek már több, mint három éve, én minden kedden ott vagyok azóta.

Nem mindig tart 1-ig, éjfélre már itthon szoktam lenni. Úgy van, hogy 6-tól egy óra jóga, egy óra relaxáció - ezek elmélyítik a tudatszintünket -, majd Móni szellemi tanítása következik. Mindig olyan dolgokról van szó, amik éppen akkor játszanak az én saját életemben. Nem értem, ezt Móni honnan tudja? Ma például a pénzről volt szó. Hogy sokan azt hiszik, hogy csak azok a spirituális emberek, akik egész nap meditálnak, nem anyagiasak, hiszen a pénz meg a szellemi út összeférhetetlen. Fura, de én is éppen ezen agyalok örökké. Nos, Móni ma arról beszélt, hogy bőségtudatot kell kialakítani. Az anyagi és a szellemi út egymást kell hogy kiegészítse.

Mindenkin látszott, hogy mélyen érinti a téma. Sok ember – például én is – fél a pénztől, szégyelli, ha van és szenved tőle, ha nincs.  De az anyag nem csak a pénz, a kapcsolatok is, vagy a test, az egészség. Valamit mindenki hiányol az életében. Móni tanításai egyenesen nekem szólnak. Mindig megmozgat belül. De valszi mindenki ugyanezt érzi belül.

Eztán van, amikor páros gyakorlatok következnek, de van, mikor együtt csinálunk valami feledhetetlent. Sokszor táncolunk, ami nem egyenló a dizsivel, ez nem lötyögés, hanem a belső érzéseink kifejezésre juttatása testi szinten. A vége felé - ekkor már éjjel 11 körül jár - mantrákat énekelünk, ami a teljes extázis! Mindenki játszik valami hangszeren, dobol, csingilingizik, tapsol, vagy csak énekel, de része annak a csodának, ami ebből kijön.

Általában minden kedden van valakinek névnapja, szülinapja, ő hoz valami sütit, amit a mantrával megáldunk, s aztán együtt megesszük! Lezárásként jön a tarot-kártya-húzás, ami szintén egy varázslat. Körben ülünk és mindenki mond valamit annak tükrében, amilyen lapot éppen húzott. Olyanok vagyunk, mint egy család. Egyszerűen ki nem hagynék egy alkalmat se!

Ez a szangha. A szangha eredetileg tudatos közösséget jelent, Buddha első közösségét nevezték így. Nemrég jöttem csak rá, hogy valószínűleg Osho, meg a többi mester is hasonló tanításokat hozhatott össze a maga idejében. Egy egész más energia van ott jelen. Egy speciális atmoszféra, ami a tibeti buddhizmushoz áll a leg közelebb, mégsem nevezzük magunkat buddhistáknak, "csupán" tudatos úton járó csoportnak. Ecren szuper.

Jó, hogy manapság már elérhetőek ezek a közösségek, hogy bárki elindulhat a szellemi úton. Számos hiteles tanító alakít ki a mienkéhez hasonló spirituális köröket. Ők nem mesterkélt mesterek, akik mestersége a mesterség. Rettenetesen örülök annak, hogy én éppen Mónihoz „gravitáltam le”. Nála a szanghán kívül vannak több napos programok is, például az elvonulás baromi kemény, de baromi jó és hatékony. De még hosszan mesélhetnék...

A Sóterban éppen most szombaton is lesz egy Móni-előadás! Merem ajánlani! Tehát október 04., szombat - 19:00  Kelemen Móni: A szabad akarat avagy választásaink pszichológiája címmel ad elő. Lec meat der! ;o)


 vissza a főoldalra

Szinkronicitás a szanghával

Mágusképző

a szangha hivatalos oldala

Kelemen Móni oldala

kép a mala-átadásról!!!

3 komment

Címkék: buddhizmus mantra tibet tarot jóga áldás szangha kelemen móni sóter szellemi tanítás


A bejegyzés trackback címe:

https://sajatutad.blog.hu/api/trackback/id/tr77690104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.10.01. 17:06:28

Ezt teljesen jó lehet, Zoli!
A jóga az egyik legjobb dolog, ami az emberrel történhet :)

Néhány év kihagyás után én tavaly tértem vissza újra a jógához. De ezúttal már nem a 'klasszikus', indiaihoz, hanem Etka jógázni mentem el.
Nem bántam meg :)

Főleg nők vannak, és a mi jógamesterünk is egy hölgy.
Nagyon jó közösség, és rengeteget tanultam ott a nőkről. Már ezért megérte :)

Amellett járunk túrázni, kirándulni, gyakran beülünk valahová beszélgetni, kötetlenül - mégha nem is mindig az egész csapat. Nyáron pedig mindig 8-10 napos tábor.

Úgyhogy éljenek a jó jóga közösségek! :)

ecofriendly-kvzo (törölt) 2008.10.04. 04:48:49

Gratulalok a blogodhoz,jo latni a fotokat a "szanghadrol" es persze rolad,a fiukrol..Barni blogjatol le vagyok nyugozve...zseni.
Bocsanat az ekezet miatt,de ez van,ill. az nincs...
Nagy erdeklodessel olvasom a bejegyzeseidet,sajnalom,hogy a szamlalod nem mutatja ki LA-t...:)

zollendroller · http://sajatutad.hu 2008.10.04. 14:09:54

Látja az, nyugi! És tdtam, hogy Te vagy az, hiszen ki más is nézhetné a Sajátutadat LA-ből, mit KVzoo?!

Örömmel látom, hogy ecofriendly lettél. Vagy az is voltál? Csak nem ez a Te "saját utad"?? :o)
süti beállítások módosítása